Spiegeltje, spiegeltje aan de wand

Met welke intentie doe jij je werk? Met welke intentie ga je met mensen om? Met je team of met je klanten?

Sinds kort zet ik in de ochtend een intentie. Dan bedenk ik hoe ik de dag door wil komen. Vanochtend zette ik bijvoorbeeld mijn intentie op ‘vriendelijkheid’.

En deze intentie herhaal ik voor mezelf een paar keer per dag. De grap is, of eigenlijk geen grap:-), dat ik hierdoor vanochtend al twee hele mooie gesprekken heb gevoerd.

Het zetten van een positieve intentie maakt namelijk dat de mensen die jij ontmoet, deze intentie oppikken. En er zelf ook naar gaan handelen. Iets met spiegelneuronen. Als jij een positieve intentie zet en je hier naar gedraagt (heel belangrijk), dan staan anderen meer voor jou open en jij voor hen. De manier om gezamenlijk iets voor elkaar te krijgen.

Het zetten van een positieve intentie gaat je ook helpen bij het vergroten van de #halofactor. En daarmee met het positieve beeld wat iemand van jou krijgt en overhoudt na je ontmoeting met jou.

Het kan je dus geweldig helpen bij het ontwikkelen van een positieve klantbeleving. Want zeg nou zelf, jij gaat toch ook liever om met mensen die zich gedragen en daarmee communiceren vanuit vriendelijkheid, dienstbaarheid, betrokkenheid…of welke mooie intentie dan ook?! Jouw klanten hebben dezelfde wens en behoefte.

Dus wil jij meer blije klanten hebben? Zet dan eens een positieve intentie in de ochtend. Kun je ook als team doen. Gewoon bij de dagstart!

Kun je hier wat mee?

#klantbeleving #klantgerichtheid #inspiratie #halo #halofactor #pushthegreenbutton

Meer kennis

zucht_1_

Waarom slagen de meeste organisaties niet in het verhogen van hun NPS-score?

Wat is het effect van een hogere NPS-score

Wat is het effect van een hogere NPS-score?

kotsende man

Schaarste-mindset versus Overvloed-mindset. Waar kies jij voor?

MeerBlijeKlanten.nl

Hans Zomer is oprichter, trainer en spreker bij MeerBlijeKlanten.nl. Met als missie organisaties en bedrijven te helpen bij het structureel verhogen van de klantgerichtheid. Met als resultaat een hogere NPS-score. Wat leidt tot verschillende positieve bedrijfsresultaten.
10 tips voor managers en ondernemers, klantgerichtheid, teamontwikkeling
Gratis download: 10 tips voor managers en ondernemers

In dit boekje lees je 10 concrete tips die jou gaan helpen om de klantgerichtheid binnen jouw organisatie te vergroten.