Schaarste-mindset versus Overvloed-mindset. Waar kies jij voor?

“Er zijn nog 2 plekken beschikbaar, dus beslis snel zodat je niet te laat bent”. Bah! Bah! Bah!

Ik walg persoonlijk van dit soort marketing.

Ja, ik weet dat ene Cialdini ooit heeft gezegd dat schaarste creëren één van dé manieren is om mensen te overtuigen.

Maar ik vind dit persoonlijk een heel vieze manier van marketing bedrijven.

Ik doe er niet aan mee.

En ik koop ook nooit wat bij bedrijven die op deze manier hun producten of diensten willen verkopen. Daarvoor doorzie ik hun, in mijn ogen, gluiperige manier van marketing iets te veel..

Ik houd ervan om van overvloed uit te gaan. In plaats vanuit schaarste te denken.

Erop te vertrouwen dat mijn trainingen wel volkomen als ik vanuit overvloed denk. En komen ze niet vol? Dan is het wat het is.

Dus niet ‘er zijn nog 2 plekken beschikbaar’, maar ‘er zijn nog voldoende plekken beschikbaar’.

Ik geloof er ook niets van dat mensen marketing vanuit schaarste écht waarderen. Zeker niet als ze merken dat er helemaal niet ‘nog maar 2 plekken beschikbaar waren’, maar gewoon nog 6 of 8.

Je voelt je toch belazerd waar je bij staat?

De marketing vanuit schaarste werkt misschien dan wat effectiever op de korte termijn, op de lange termijn zal marketing vanuit overvloed het altijd winnen.

Zeker als je gaat voor de lange termijn relatie met je klanten.

Daar geloof ik in.

Hoe kijk jij hier tegenaan?

Ben je voor kamp Schaarste of voor kamp Overvloed?

ps. Voor de DISC Certificeringstraining voor Trainers, Coaches en Adviseurs op 22 & 23 februari zijn nog voldoende plekken beschikbaar:-) Kijk hiervoor op Discundig punt nl.

Meer kennis

kotsende man

Schaarste-mindset versus Overvloed-mindset. Waar kies jij voor?

IMG_0003

Hoe krijg en houd je een groep van circa 40 mensen 4 uur lang enthousiast?

Aandacht-luisteren-en-praten-website-1080x800-664462054

Wat is het belangrijkste in een verkoopgesprek?

MeerBlijeKlanten.nl

Hans Zomer is oprichter, trainer en spreker bij MeerBlijeKlanten.nl. Met als missie zoveel mogelijk managers helpen bij het bouwen van succesvolle en klantgerichte teams. Vanuit het motto: "Buiten Winnen, is Binnen Beginnen".
10 tips voor managers en ondernemers, klantgerichtheid, teamontwikkeling
Gratis download: 10 tips voor managers en ondernemers

In dit boekje lees je 10 concrete tips die jou gaan helpen om de klantgerichtheid binnen jouw organisatie te vergroten.