Klanten blij maken is zo simpel..

“Meneer, meneer..”

Ergens in mijn achterhoofd hoor ik iemand dit roepen, terwijl ik samen met Job, mijn zoon van 8, bij de Albert Heijn aan de Velperweg in Arnhem naar buiten loop.

We hebben zojuist onder andere meel gekocht, waarmee Job eigen klei kan maken.

Nu was het Job niet alleen te doen om de meel, maar vooral ook om de oceaanplaatjes. Die wilde hij zóóóóóóóó graag hebben:-)

Maar wat bleek. De kaartjes waren op. Job stond het huilen nader dan het lachen.

Zoals een goed vader betaamd:-), probeerde ik hem nog wat op de vrolijken, door te zeggen: “Nou, gelukkig heb je nu wel een eigen pak meel”

Maar dat was natuurlijk volkomen kansloos:-). Hij wilde gewoon die kaartjes. En meel of niet, zonder kaartjes was het bezoek stom. En als Job iets stom vindt, dan is het ook hééééééééél stom!

Dus na mijn mislukte poging hem wat op te vrolijken, lopen we stilzwijgend richting de auto.

Totdat ik in mijn achterhoofd ergens hoor: “Meneer, meneer…”

Job en ik kijken allebei om.

En daar komt ze rennend aan. Rood hoofd van inspanning en iets buiten adem….Een medewerker van de Albert Heijn. Met in haar hand een kleurboek en een knuffel in de vorm van een guppy.

“Dit is voor jou”, zegt ze tegen Job. “Want ik zag hoe teleurgesteld je was toen de cassiére zei dat er geen plaatjes meer waren”

Mijn vaderhart maakt een sprongetje. Wow, wat goed gezien en gedaan door deze dame. Wat een aandacht voor ons als klant. En vooral voor Job als mens.

En Job? Die vond het de moooooooiste dag van zijn leven. En heeft zeker een dag naar de plaatjes gekeken. Daarna heb ik hem er overigens niet meer over gehoord….hahaha

Weet je, klanten blij maken is zo simpel. Geef gewoon op het juiste moment de juiste aandacht. En je bezorgt ze de mooooooiste dag van hun leven!

Wanneer ben jij voor het laatst verrast als klant?

#klantbeleving #klantgerichtheid #trainingen #inspiratie #meerblijeklanten #pushthegreenbutton

Meer kennis

zucht_1_

Waarom slagen de meeste organisaties niet in het verhogen van hun NPS-score?

Wat is het effect van een hogere NPS-score

Wat is het effect van een hogere NPS-score?

kotsende man

Schaarste-mindset versus Overvloed-mindset. Waar kies jij voor?

MeerBlijeKlanten.nl

Hans Zomer is oprichter, trainer en spreker bij MeerBlijeKlanten.nl. Met als missie organisaties en bedrijven te helpen bij het structureel verhogen van de klantgerichtheid. Met als resultaat een hogere NPS-score. Wat leidt tot verschillende positieve bedrijfsresultaten.
10 tips voor managers en ondernemers, klantgerichtheid, teamontwikkeling
Gratis download: 10 tips voor managers en ondernemers

In dit boekje lees je 10 concrete tips die jou gaan helpen om de klantgerichtheid binnen jouw organisatie te vergroten.