Kennisbank
Wat een ellende die rode strepen terreur van Snappet. Dit is het online leersysteem dat de basisschool van Job en Evi gebruikt voor onder andere spelling, taal en rekenen. Iedere keer als Job iets ‘fout’ heeft krijgt hij een onwijs grote rode streep te zien. En of hij nog niet genoeg is gestraft voor zijn…
Lees verder“NO PAIN, NO GAIN” Stel dat iemand je vraagt om ander gedrag te laten zien. Doe je dat dan klakkeloos? Of vind je ergens dat de ander de boom in kan met dit andere gedrag? Ik vermoed dat je niet zomaar overstag gaat. Er is namelijk iets voor nodig om te veranderen. Dat zijn twee…
Lees verder“Je hebt nog tot zo laat om van dit aanbod gebruik te maken” Het schijnt dat druk zetten door het triggeren van de angst om ‘iets te missen’ heel goed werkt om iets te verkopen. Zojuist ook nog meegemaakt in een webinar. Ikzelf haak dan persoonlijk af. Ik vind het ook jammer dat het zo…
Lees verderHet selecteren van een trainingsbureau is soms een vak apart. En kan een tijdrovende klus zijn. Je wilt echter wel de juiste keuze maken voor een bureau. Hoe doe je dit? Onderstaand lees je aan de hand van een metafoor waarop je op kunt letten bij het selecteren een trainingsbureau. We maken gebruik van het…
Lees verderLeiderschap is als een symfonie waarin verschillende instrumenten samen spelen om een mooi geheel te creëren. Net zoals een dirigent moet beslissen welke instrumenten en hoeveelheid te gebruiken voor een specifieke compositie, moet een leider beslissen welke leiderschapsstijl het meest geschikt is voor de situatie waar hij of zij zich in bevindt. De autocratische leiderschapsstijl…
Lees verder“STOP MET KNIPOGEN NAAR HET MEISJE IN HET DONKER” Een veelgemaakte fout bij managers: ze knipogen naar het meisje in het donker. Ofwel, ze zijn hard aan het werk om de ideeën die zijn opgehaald op de werkvloer te implementeren. Ze vergeten echter vaak alleen één belangrijk onderdeel hierin: ze koppelen de implementatie niet aan…
Lees verder“THE FLOOR KNOWS BEST…” Vraag jezelf eens af: wie heeft het meest contact met de klant? Jij als manager of je medewerkers? Vermoedelijk de laatste groep. Je medewerkers horen van klanten wat er speelt. Ze krijgen de complimenten, maar ook de klachten. Je medewerkers weten als geen ander waar jullie klant behoefte aan heeft. In…
Lees verder