Werk jij al aan het vergroten van je HALO-factor?

Wil je nieuwe medewerkers werven?
Wil je nieuwe klanten werven?
Wil je dat je medewerkers open staan voor jouw ideeën?
Wil je dat medewerkers niet via de achterdeur vertrekken?

Dan moet je dit doen:

😇 Werk aan het vergroten van je HALO-factor! 😇

Als recruiter. Als verkoper. Als manager. Als organisatie.

En voor iedereen die ‘iets’ bij een ander gedaan wil krijgen:

Werk aan het vergroten van je 😇HALO-factor!😇

Nee, het is misschien niet de ENIGE oplossing voor het bereiken van bovenstaande doelen…maar wel een heel belangrijke!

Oh, je weet niet wat de 😇HALO-factor😇 is?

Komt ie:

Wikipedia schrijft hier het volgende over:

“Een halo-effect (‘halo’ is Engels voor aureool) is de neiging om een persoon (of organisatie, product, etc.) positief te beoordelen, gebaseerd op één positief aspect. Met andere woorden: het verschijnsel dat de aanwezigheid van een bepaalde positieve kwaliteit bij de waargenomen persoon de suggestie wekt dat andere positieve kwaliteiten ook aanwezig zullen zijn.”

In mijn eigen woorden: als ‘men’ eenmaal een positief beeld over je heeft, dan zullen je toekomstige acties wat meer bekeken worden door een roze bril. En dat wil je volgens mij als je de ander voor je wilt (blijven) winnen..

Dit verschijnsel werd geformuleerd door de psycholoog Edward Thorndike in 1920.

En is nog steeds super actueel. En zal overigens ook nooit meer verdwijnen uit ons brein.

Mijn visie is dat focussen op het versterken van de 😇HALO-factor😇, het werk zoveel makkelijker en plezieriger maakt. Dat het als een magneet werkt voor nieuwe en bestaande klanten. En als klap op de vuurpijl, dat het een ware magneet is voor het aantrekken en behouden van nieuw talent!

Dus ik zeg: Werk aan het vergroten van je 😇HALO-factor!😇

Capiche?

#klantbeleving #trainingen #pushthegreenbutton #halo #recruitment #wervingenselectie #klantgerichtheid

Meer kennis

zucht_1_

Waarom slagen de meeste organisaties niet in het verhogen van hun NPS-score?

Wat is het effect van een hogere NPS-score

Wat is het effect van een hogere NPS-score?

kotsende man

Schaarste-mindset versus Overvloed-mindset. Waar kies jij voor?

MeerBlijeKlanten.nl

Hans Zomer is oprichter, trainer en spreker bij MeerBlijeKlanten.nl. Met als missie organisaties en bedrijven te helpen bij het structureel verhogen van de klantgerichtheid. Met als resultaat een hogere NPS-score. Wat leidt tot verschillende positieve bedrijfsresultaten.
10 tips voor managers en ondernemers, klantgerichtheid, teamontwikkeling
Gratis download: 10 tips voor managers en ondernemers

In dit boekje lees je 10 concrete tips die jou gaan helpen om de klantgerichtheid binnen jouw organisatie te vergroten.