Geef je medewerkers even de tijd…

“Je hebt nog tot zo laat om van dit aanbod gebruik te maken”

Het schijnt dat druk zetten door het triggeren van de angst om ‘iets te missen’ heel goed werkt om iets te verkopen. Zojuist ook nog meegemaakt in een webinar.

Ikzelf haak dan persoonlijk af.

Ik vind het ook jammer dat het zo moet. De webinar zelf was namelijk heel inspirerend en waardevol.

En volgens mij is het ook niet nodig. Als je kwaliteit verkoopt, dan komen de mensen ook echt wel na die tijd bij je om je dienst of product te kopen.

Zo is dit ook bij jouw medewerkers. Die willen ook niet onder druk gezet worden door jou. Die willen ook de vrijheid hebben om zelf te kiezen of en wanneer ze op jouw vraag ingaan.

Stel je wilt dat ze een nieuw project oppakken of bepaalde werkzaamheden uitvoeren. Geef ze dan de tijd om over hierover na te denken. Te voelen of het wat voor ze is. Te voelen of ze hier een bijdrage aan willen en kunnen leveren.

Vertrouw erop dat als jouw vraag goed voelt voor je medewerkers, zelf zelf wel in actie komen. Dat ze zelf wel naar je toe komen met de vraag hoe zij hierin een bijdrage kunnen leveren.

Maak niet de fout van druk zetten. Druk zetten is helemaal niet nodig. Het werkt, en dat zal vast niet alleen voor mij zo zijn, vaak juist averechts.

En voor wat betreft het aanbod uit dit webinar?

Ik denk dat deze persoon mij prima kan helpen met het aanbod. Dus wie weet zoek ik het contact nog wel met het bedrijf.

Maar dan wel op mijn tijd:-)

Hoe kijk jij hier tegen aan?

#manager #training #coaching

Meer kennis

zucht_1_

Waarom slagen de meeste organisaties niet in het verhogen van hun NPS-score?

Wat is het effect van een hogere NPS-score

Wat is het effect van een hogere NPS-score?

kotsende man

Schaarste-mindset versus Overvloed-mindset. Waar kies jij voor?

MeerBlijeKlanten.nl

Hans Zomer is oprichter, trainer en spreker bij MeerBlijeKlanten.nl. Met als missie organisaties en bedrijven te helpen bij het structureel verhogen van de klantgerichtheid. Met als resultaat een hogere NPS-score. Wat leidt tot verschillende positieve bedrijfsresultaten.
10 tips voor managers en ondernemers, klantgerichtheid, teamontwikkeling
Gratis download: 10 tips voor managers en ondernemers

In dit boekje lees je 10 concrete tips die jou gaan helpen om de klantgerichtheid binnen jouw organisatie te vergroten.