Kennisbank
Iedereen die te maken heeft met mensen is aan het netwerken. Veel mensen hebben echter niet in de gaten dat ze aan het netwerken zijn. Waarom niet zul je misschien vragen; omdat veel mensen denken dat netwerken iets is voor hard lachende bobo’s met glazen champagne en kaviaar en mensen van een netwerkclub met een…
Lees verderVorige week vrijdagavond ging ik met vrienden uit eten. Het was guur buiten. Regenachtig weer. Niet mijn favoriete weer. Binnengekomen zag ik achterin de hoek 1 van de vrienden al zitten. Voor hem stond een glas Weizen Blond. Voor mij niet typisch het bier voor het herfstseizoen. Nadat ik mijn jas had uit gedaan, kwam…
Lees verderTijdens het inscannen van onderstaande kassabon voor mijn administratie viel mij (voor de eerste keer) op dat ze onderaan de bon een soort van klantoproep doen. Valt jou ook op wat mij opvalt? Volgens mij vindt een medewerker het ook best fijn als een klant tegen HEN zegt dat hij tevreden is. Dus…
Lees verder“Wie wil er in een excellent klantgericht team werken?” Deze vraag stel ik regelmatig aan het begin van een training klantgerichtheid. Iedere keer gaan de meeste handen omhoog. Blijkbaar wil iedereen wel in een winnend team werken. “Waarom wil JIJ in dit team werken?” vraag ik ze vervolgens. Vaak blijft het dan even stil. “Tja,…
Lees verderMet een diepe zucht beantwoordde hij mijn telefoontje… En dat terwijl ik niet eens hoefde te bellen… Het was zaterdagochtend. Ik zou die avond met een goede vriend uit eten gaan. Door omstandigheden kon het etentje helaas niet doorgaan. Dus belde ik naar het restaurant om de gemaakte reservering te annuleren. Gewoon omdat ik dit…
Lees verderWil jij net als iedere manager je team succesvoller maken? En doe je je stinkende best hiervoor, maar merk je dat dat dit niet altijd gaat zoals jij voor ogen hebt? Wie weet kan de briljante aanpak van Jo Frost (de Super Nanny) je nog wel eens helpen.. Voor wie Jo Frost niet kent. Ze…
Lees verderStel je eens voor dat al je klanten en iedereen binnen jouw team hetzelfde dacht als hoe jij denkt en hoe de anderen denken. Dat iedereen precies weet wat jij belangrijk vindt in de communicatie en dat je teamleden dit van elkaar weten. Hoe zou dit voor je zijn? Het zou het en je leven…
Lees verder