Waarom moet je als bedrijf je NIET richten op het krijgen van TEVREDEN klanten?
Waarom moet je als bedrijf/organisatie NIET richten op het krijgen van TEVREDEN klanten?
Om de simpele reden dat tevreden klanten geen echte fans van je werk en merk zijn en je dus minder snel aanbevelen bij hun netwerk..
Wat moet je dan wel doen?
Ervoor zorgen dat je meer BLIJE klanten krijgt!
Waarom? Omdat BLIJE klanten meer bij je besteden en vaker terugkomen. Vaak genoegen nemen met een hogere prijs. En ze (dus) bijdragen het het realiseren van jullie (maatschappelijke) doelstellingen.
Redenen genoeg om ervoor te gaan, toch?
Hoe realiseer je meer BLIJE klanten? Door (constant) beter te presteren dan de klantverwachting.
Is het zo simpel? Ja, volgens mij wel.
Is dit lastig? Nee, in principe niet!
Is het lastig vol te houden? Ja, voor veel organisaties wel!
Hoe houd je het dan wel vol? Door als bedrijf/organisatie constant je te blijven afvragen of we de GOEDE DINGEN voor onze klant doen en hoe we deze goede dingen BOVEN KLANTVERWACHTING kunnen uitvoeren.
Willen jullie dus ook MINDER (ON)TEVREDEN klanten en MEER BLIJE klanten?
Stel je dan iedere dag de vraag: “Hoe ga IK vandaag ervoor zorgen dat IK de klantverwachting overtref?”
En? Wat ga jij doen?
(Ps. Hulp nodig? Boek de workshop Van (on)tevreden naar meer BLIJE klanten!)
Gratis download: 10 tips voor managers en ondernemers
In dit boekje lees je 10 concrete tips die jou gaan helpen om de klantgerichtheid binnen jouw organisatie te vergroten.