Training Effectieve (klant)communicatie

IMG_7931

Teamtraining

Behandel de klant zoals de klant behandeld wil worden

Klanten willen maar 1 ding: gezien en gehoord worden op een manier die zij prettig vinden. Als jij hiertoe in staat bent, dan zullen je klanten vaker JA zeggen tegen je product of dienst.

Het probleem (of uitdaging) is echter dat niet iedere klant op dezelfde manier communiceert. En zeker niet altijd op een manier die JIJ prettig vindt.

Hoe zou het voor je zijn als je je eigen communicatie effectief kunt afstemmen op de van je klant? Wat zou dit doen met jullie relatie? En wat zou dit betekenen voor het resultaat?

Wat jij wilt met je klant is een relatie opbouwen, een duurzame relatie. En daarvoor is het handig als je elkaar, beter, begrijpt.

Doel van deze training

De ervaring leert dat werken met het DISC-model zorgt voor veel herkenning en erkenning. Natuurlijk is het vervolgens aan jou of jullie als organisatie om met de stof te oefenen in de praktijk. Je leert immers ook pas echt autorijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Het vergt oefening, discipline en geduld. Maar als je dit er voor over hebt, dan zal dit voor 100% ten goede komen aan de duurzame relatie met jouw/jullie klanten!

IMG_6384
IMG_6383

Resultaat van deze teamtraining

Na deze dag hebben de teamleden elkaar beter en op een andere manier leren kennen.

  • deelnemers herkennen en erkennen de verschillende communicatiestijlen bij zichzelf EN hun klanten
  • deelnemers weten hoe ze om moeten gaan met tegenovergestelde communicatiestijlen
  • deelnemers krijgen meer begrip voor manier van communicatie van hun klanten het vertrouwen in elkaar en de klanten wordt per direct vergroot. Hierdoor verbetert de samenwerking en daarmee stijgt de omzet gegarandeerd!

Wat gaan we doen?

Blok 1: Hoe communiceer ik?

– Wat is mijn eigen communicatiestijl?
– Kennismaking met DISC
– Ontvangst persoonlijke communicatie-analyse

Blok 2: Hoe communiceer ik met een ander?

– Hoe werkt leiden en volgen?
– oefenen met verschillende communicatiestijlen

Blok 3: Terugkomdag(deel)

– Opfrissen DISC-model
- Oefenen met verschillende communicatiestijlen
- Resultaat versus proces

cropped-kyle-glenn-f8ssjFhD1k-unsplash-scaled-1.jpg

Testimonials

Foto Irene Huzen, directeur WieZorgt Meppel, teamdag

Irene Huzen
Algemeen directeur Wie Zorgt!

Foto Anita Dogterom

Anita Dogterom
Gemeente Krimpenerwaard

Interesse in deze training? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan voor deze training

Vul hieronder je gegevens in. Wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

Waarom kiezen voor MeerBlijeKlanten.nl

 

  • Trainingen gemiddeld beoordeeld met een 8,4
  • Trainers met minimaal 10 jaar ervaring
  • Kleine groepen dus persoonlijke aandacht
Vragen? Neem gerust contact met ons op.
Vragen? Neem gerust contact met ons op.
Hans Zomer

06 - 51 837 131

Andere trainingen
IMG_1702
Workshop Ledengericht Besturen
IMG_0544
Workshop Klantgericht Onderwijs
IMG_7889
Training Omgaan met Agressie en Geweld