Patiënt worden bij…
“Patiënt worden bij Tandpark?” Zou jij je aangesproken voelen?
Just curious…
Zou jij je aangesproken voelen?
Bij de tekst: Patiënt worden bij Tandpark?
Ik persoonlijk niet, omdat ik liever geen patiënt word..
“Maar wat heeft dit met klantbeleving te maken?” vraag je je misschien af.
Voor mij zit hier de kern van klantgerichtheid.
Het is m.i. ingeschreven vanuit het perspectief van dit bedrijf. Zij zien hun ‘klanten’ als patiënt. En dat is volstrekt logisch vanuit de medische bril die ze op hebben als tandartsenpraktijk.
Ze behandelen hiermee hun klanten, zoals ze zelf behandeld willen worden. Ze communiceren met hun klant, zoals ze zelf met elkaar communiceren. De gouden regel in communicatie.
Maar dat is, voor mij, wat anders dan klantgericht zijn. Of klantgerichte communicatie.
Bij klantgerichtheid is de gouden regel natuurlijk nog steeds heel fijn, maar niet voldoende. Daar wil je gaan naar de platinum regel.
En die luidt: Behandel de ander, zoals de ander behandeld wil worden. Of communiceer met de ander, zoals de ander graag aangesproken wil worden.
Kom ik terug op de startvraag: Zou jij je door deze tekst aangesproken voelen? Of zou een ander woord ipv ‘patiënt’ hier beter gebruikt kunnen worden?
Just curious en zeker niet bedoeld om Tandpark te bashen. Want ze doen ongetwijfeld heel veel voor hun patiënten….uh….welk woord?
Welk woord zou jij aanbevelen?
#klantbeleving #communicatie #klantgerichtheid #meerblijeklanten
Gratis download: 10 tips voor managers en ondernemers
In dit boekje lees je 10 concrete tips die jou gaan helpen om de klantgerichtheid binnen jouw organisatie te vergroten.