HEB JIJ OOK EEN EXCUUSTRUUS?

Mijn excuustruus aan het einde van 2019 was dat ik wel voldoende omzet had gedraaid. Dat ik wel toe was aan vakantie.

Maar dat was echt de reinste flauwekul. Ja, ik had een prachtig jaar met een goede omzet. En ja, ik had zin in vakantie, maar de echte reden was dat ik mezelf er gewoon niet toe kon aanzetten om te netwerken en om nu eindelijk eens te starten met het schrijven van het boek.

En weet je waarom niet?

Omdat ik eerlijk gezegd een beetje uit het oog was verloren wat ook al weer mijn doel was. En daardoor wist ik even niet meer wat ik moest en kon doen.

Dit veroorzaakte stress bij me en als ik voldoende stress ervaar, dan doe ik gewoon niets meer. Zo simpel werkt dit bij mij. En ploppen allerlei excuustruzen vanzelf op.

De belangrijkste les die ik, wederom, heb geleerd is dat als je succesvol wilt zijn in het krijgen van opdrachten: ZORG DAN DAT JE GOED WEET WAT WILT BEREIKEN EN OOK WAAROM.

Ik weet het inmiddels weer en ben vol aan de slag om MeerBlijeKlanten.nl in de markt te zetten als het bureau dat inhoudelijke professionals helpt bij het krijgen van meer opdrachten bij meer (blije) klanten.

Ennuh…wat is jouw doel voor 2020? Laat deze achter als comment en ga ervoor!

#motivatie#verkopen#pushthegreenbutton#acquisitie

Meer kennis

zucht_1_

Waarom slagen de meeste organisaties niet in het verhogen van hun NPS-score?

Wat is het effect van een hogere NPS-score

Wat is het effect van een hogere NPS-score?

kotsende man

Schaarste-mindset versus Overvloed-mindset. Waar kies jij voor?

MeerBlijeKlanten.nl

Hans Zomer is oprichter, trainer en spreker bij MeerBlijeKlanten.nl. Met als missie organisaties en bedrijven te helpen bij het structureel verhogen van de klantgerichtheid. Met als resultaat een hogere NPS-score. Wat leidt tot verschillende positieve bedrijfsresultaten.
10 tips voor managers en ondernemers, klantgerichtheid, teamontwikkeling
Gratis download: 10 tips voor managers en ondernemers

In dit boekje lees je 10 concrete tips die jou gaan helpen om de klantgerichtheid binnen jouw organisatie te vergroten.