Kennisbank
“MENEER, IK GA U EEN ONTZETTEND GAAF AANBOD DOEN” Zo begon gistermiddag een medewerker van Vodafone zijn telefoongesprek. Eerlijk gezegd stonden mijn nekharen direct overeind en tegelijkertijd triggerde hij mij ook en wekte hij mijn nieuwsgierigheid. Ik besloot hem het voordeel van mijn twijfel te geven. En gelukkig maar: na een minuut of 20 had…
Lees verderVanochtend zag ik in de kleuterklas van mijn jongste zoon deze kaart hangen. “Vind je iets leuk, dan leer je het vanzelf” en dus niet.. “Wil je ergens beter in worden, dan vind je het vanzelf leuk” Wat een waarheid als een koe. Voor mij als mens en trainer. Wat heerlijk dat zijn juf Anne…
Lees verderWillen je meer blije klanten? Zorg er dan voor dat je zelf ook blij bent! Benader iedere klant met een (glim)lach. Als jij begint, volgt de klant, bijna, vanzelf. En het mooie is dus: Jij hebt hier 100% invloed op. Niemand kan jou weerhouden blij te zijn. Moet jij eens kijken wat dit doet met…
Lees verderWaarom kun je je helemaal verliezen in het lezen van een goed boek? Of volledig alles vergeten bij het kijken van een goede film? En hoe kun jij deze informatie gebruiken als je de ander(en) wilt beïnvloeden en overtuigen? Voor mij is het antwoord op de eerste twee vragen: schrijvers en filmmakers zijn in staat…
Lees verderWaarom moet je als bedrijf/organisatie NIET richten op het krijgen van TEVREDEN klanten? Om de simpele reden dat tevreden klanten geen echte fans van je werk en merk zijn en je dus minder snel aanbevelen bij hun netwerk.. Wat moet je dan wel doen? Ervoor zorgen dat je meer BLIJE klanten krijgt! Waarom? Omdat BLIJE…
Lees verder1. Vind jij het ook eng om voor een groep je verhaal te vertellen? Breekt het klamme zweet jou uit als je denkt aan de presentatie van volgende week? 2. Slaap je slecht als je weet dat je de volgende dat je verhaal gaat houden? Bij de gedachte dat alle aandacht op jou is gericht?…
Lees verderBen jij een blauw pietje precies? Een creatieve gele? Een vurige rode? Of een zorgzame groene? Miljoenen mensen over de hele wereld gebruiken inmiddels de DISC-methode. Hoe kunnen ook recruiters er succesvoller mee worden? Als je nog nooit van de DISC-methode hebt gehoord, dan heb je vast wel eens van de gedragsstijlen Rood, Geel, Groen…
Lees verder