Wat is de sleutel voor het realiseren van een hogere klantbeleving?
“Richt je vanaf nu 100% op het vergroten van het HALO-effect”
Dat was mijn boodschap donderdag voor de de jong(e) talenten van Jong Dura Vermeer.
Hoe meer de focus zit op het vergroten van het HALO-effect, hoe beter zij in staat zijn om te werken voor en met meer blije klanten.
Maar wat is het HALO-effect?
Wikipedia schrijft hier het volgende over:
“Een halo-effect (‘halo’ is Engels voor aureool) is de neiging om een persoon (of organisatie, product, etc.) positief te beoordelen, gebaseerd op één positief aspect. Met andere woorden: het verschijnsel dat de aanwezigheid van een bepaalde positieve kwaliteit bij de waargenomen persoon de suggestie wekt dat andere positieve kwaliteiten ook aanwezig zullen zijn.”
Dit verschijnsel werd geformuleerd door de psycholoog Edward Thorndike in 1920.
En is nog steeds super actueel. En zal overigens ook nooit meer verdwijnen uit ons brein.
Mijn visie is dat focussen op het versterken van het HALO-effect, het werk zoveel makkelijker en plezieriger maakt. Dat het als een magneet werkt voor nieuwe en bestaande klanten. En als klap op de vuurpijl, dat het een ware magneet is voor het aantrekken en behouden van nieuw talent!
Ik hoop van harte dat mijn boodschap is overgekomen en Dura Vermeer hier de vruchten van plukt!
Gratis download: 10 tips voor managers en ondernemers
In dit boekje lees je 10 concrete tips die jou gaan helpen om de klantgerichtheid binnen jouw organisatie te vergroten.