4 Essentiële ingrediënten voor het bouwen van een vertrouwenrelatie met je klant

Of je een manager, adviseur, trainer, verkoper of accountmanager bent..

Het belangrijkste wat je moet realiseren is VERTROUWEN!

Hoe meer vertrouwen je krijgt van je klant, hoe meer de klant van je aanneemt of bijvoorbeeld koopt.

Maar hoe bouw je nu het snelst aan vertrouwen?

Door vanaf nu de volgende formule (ontwikkelt door David Maister) in je gedachten te houden:

Vertrouwen = (Geloofwaardigheid * Betrouwbaarheid * Kwetsbaarheid) gedeeld door Egocentriciteit

Hoe hoger de G, B, K en hoe lager de E…hoe meer vertrouwen er ontstaat tussen jou en de ander. Waarbij je focus op de E groot moet zijn.

De E staat voor de mate waarin je je richt op je jezelf (hoog egocentrisch) of de ander (laag egocentrisch).

Ofwel: de E verlaag je door je aandacht te verleggen van jezelf, naar de ander.

Hoe? Door meer te geven, dan te willen ontvangen. Door meer te brengen, dan te willen halen.

Dus wil je bouwen aan je vertrouwensrelatie? Verdiep je dan echt eens in de ander. Stel vragen die de ander inzicht geven. Luister om de ander een podium te geven, niet om iets te zeggen of te verkopen.

Is dit lastig? Voor mij nog vaak wel.

Maar leren begint door bewustwording (en veel oefenen):-)

Meer kennis

zucht_1_

Waarom slagen de meeste organisaties niet in het verhogen van hun NPS-score?

Wat is het effect van een hogere NPS-score

Wat is het effect van een hogere NPS-score?

kotsende man

Schaarste-mindset versus Overvloed-mindset. Waar kies jij voor?

MeerBlijeKlanten.nl

Hans Zomer is oprichter, trainer en spreker bij MeerBlijeKlanten.nl. Met als missie organisaties en bedrijven te helpen bij het structureel verhogen van de klantgerichtheid. Met als resultaat een hogere NPS-score. Wat leidt tot verschillende positieve bedrijfsresultaten.
10 tips voor managers en ondernemers, klantgerichtheid, teamontwikkeling
Gratis download: 10 tips voor managers en ondernemers

In dit boekje lees je 10 concrete tips die jou gaan helpen om de klantgerichtheid binnen jouw organisatie te vergroten.