Hoe krijg en houd je een groep van circa 40 mensen 4 uur lang enthousiast?

Hoe krijg en houd je een groep van circa 40 mensen 4 uur lang enthousiast?

Voor deze mooie uitdaging stond ik gistermiddag. En dat ook nog eens volledig in het Engels.

Vol paracetamol en de nodige vitamine C supplementen mocht ik gisteren met de prachtige mensen van AET Europe aan de slag om na te denken hoe zij nòg klantgerichter kunnen zijn.

Wat een gave uitdaging. Wat een gave middag. Wat een energie.

Met aan het eind 12 concrete en prachtige ideeën hoe zij de positieve klantbeleving een extra boost gaan geven! Wow!

Maar hoe hield ik (nou ja ik….we doen het als groep) de energie 4 uur lang vast èn juichten ze ook nog eens vol aan het einde van de middag?

Ik denk door een gezonde dosis theorie, afgewisseld met veel korte groepsoefeningen. Door ècht mijn aandacht te hebben bij de groep en mee te deinen met op- en aanmerkingen vanuit de groep. En ook door van te voren een heldere intentie voor mezelf uit te spreken over wat ik de groep gun. En bovenal door mijn briljante humor, haha

En zoals het altijd gaat bij groepen: de spiegelneuronen werkten wederzijds optimaal. Zij blij, ik blij. Ik blij, zij blij….heerlijk wat ons lichaam allemaal voor ons in petto heeft om met elkaar te verbinden.

Kortom het was een energieke middag met veel (re)actie en openheid.

En omdat ik het niet kan laten nog wat extra waarde te geven, hierbij nog 3 insights om te werken aan een positieve(re) klantbeleving:

1. Behandel de klant zoals de klant behandeld wil worden. En dus niet persé hoe jij behandeld zou willen worden.

2. Open zoveel mogelijk de black-box. Oftewel: neem je klant mee in wat je aan het doen bent en communiceer hier open over. Vraag je klant van te voren wel of hij/zij hier behoefte aan heeft.

3. Probeer zo vaak mogelijk de verwachting te overtreffen van je klant. Zorg er hierbij wel voor dat je je hierbij focust op zaken die een hoge impact hebben voor je klant en die voor jou/jullie eenvoudig te realiseren èn vol te houden zijn.

Ik kan niet wachten om een volgende groep mee te nemen in de wondere wereld van klantbeleving. Wat een gaaf werk heb ik toch!

Oh ja, morgen verzorg ik weer een presentatietraining. Ook super om te doen. Omdat een presentatietraining niet alleen de presentatieskills verbeterd, maar ook, in bijna alle gevallen. een boost is voor het zelfvertrouwen van de deelnemers doordat ze gaan ervaren dat ze er ècht mogen zijn en staan!

Voor nu: dank je wel Dènis Timmerman en Wido van de Mast voor de invite en mooie opdracht gisteren!

#klantbeleving #training #workshop #klantgerichtheid #aeteurope #meerblijeklanten

Meer kennis

zucht_1_

Waarom slagen de meeste organisaties niet in het verhogen van hun NPS-score?

Wat is het effect van een hogere NPS-score

Wat is het effect van een hogere NPS-score?

kotsende man

Schaarste-mindset versus Overvloed-mindset. Waar kies jij voor?

MeerBlijeKlanten.nl

Hans Zomer is oprichter, trainer en spreker bij MeerBlijeKlanten.nl. Met als missie organisaties en bedrijven te helpen bij het structureel verhogen van de klantgerichtheid. Met als resultaat een hogere NPS-score. Wat leidt tot verschillende positieve bedrijfsresultaten.
10 tips voor managers en ondernemers, klantgerichtheid, teamontwikkeling
Gratis download: 10 tips voor managers en ondernemers

In dit boekje lees je 10 concrete tips die jou gaan helpen om de klantgerichtheid binnen jouw organisatie te vergroten.